پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204649
ناتواني دولت در استخدام جوانان
تاریخ انتشار : 1395/01/15 10:42:02
نمایش : 2864
«با توجه به درخواست‌هاي بي‌شمار نيروهاي کار براي استخدام در دستگاه‌هاي دولتي، متاسفانه دولت توانايي هيچگونه استخدامي را ندارد».
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار ناصر کاشاني، عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب اظهار داشت: متاسفانه افزايش دانشگاه‌هاي بي‌کيفيت در کشور، موجب دامن زدن به مشکلات اشتغال جوانان  در بخش استخدام دولتي شده و اين در حالي است که تشويش و نگراني از بيکاري روز‌به‌روز بيشتر مي‌شود. وي به باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: در حال حاضر با وجود ميليون‌ها جوان تحصيلکرده و جوياي کار، متاسفانه دولت هيچگونه توانايي براي استخدام اين افراد ندارد و هرچه سريع‌تر بايد فکري اساسي براي متناسب‌سازي ظرفيت استخدام دولت و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي شود.

به گفته کاشاني، افزايش بي‌رويه دانشگاه‌هاي بي‌کيفت موجب شده جامعه با قشر بسياري از افراد تحصيلکرده در رشته‌هايي که هيچ بازار کاري براي‌شان تعريف نشده است، مواجه شوند و هر يک از اين افراد نيز پس از اتمام تحصيلات تقاضاي اشتغال در سازمان‌هاي دولتي را داشته باشند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: مشکلات تقاضاي اشتغال در بخش دولتي کاهش نمي‌يابد مگر اينکه به اقتصاد دانش‌بنيان توجه ويژه شده و دانشگاه‌هاي بي‌کيفيت در سراسر کشور ساماندهي شود.

وي تاکيد کرد: در کشورهاي پيشرفته دنيا، کارخانجات معتبر و سازمان‌ها، ظرفيت دانشگاه‌ها را مشخص مي‌کنند بدين گونه که آنها تعداد نيروهاي مورد نيازشان را به دانشگاه‌ها اعلام کرده و خواستار تربيت نيرو مي‌شوند.

منبع:وطن امروز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html